25 Aralık 2010 Cumartesi

Niçevo

 Ben bugün bunu öğrendim: Niçevo. Rusça’da “boşver, sat anasını” anlamında kullanılan bir sözcük. Rus kadercilğinin simge sözcüğü olduğunu da okudum bir yerden. Niçevo.

 Okuyunca rahatlıyorum biraz. Saatlerimi, günlerimi bazen haftalarımı boş ve faydasız geçiriyorum, sonra isyan ediyorum kendi kendime, ne yaptım ulan ben haftalardır diyorum misal. Oturup birşeyler okuyunca yeni bir yazarı tanıyınca Gandalf’ın kılıcının isminin Glamdring olduğunu öğrenince mesela, rahatlıyorum biraz. Boşa geçen haftalardan sonra boşa geçmediğine inandığım saatler azıcık mutlu ediyor beni.

 Hep söylerdim, gerçekler boğdu beni sıkıldım gerçeklerden diye, şey derdim; gerçek olmayan şeylerle ilgilenmeyi, gerçek olmayan şeyleri okumayı, izlemeyi, aslında var olmayan ülkelere gitmeyi seviyorum. Ama fazla fazla gittim sanırım ben o ülkelere. Döneyim memleketime, şehrime, okuluma. Ders mi çalışayım ne yapayım?

 Niçevo…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder