12 Mayıs 2010 Çarşamba

Serbest Çağrışım-5

  • İyi buldum bunu. Yazı yazmak isteyince ve de yazacak birşeyler bulamayınca patlatıyorum başlığı: Serbest Çağrışım!
  • Aslında bir yöntemmiş serbest çağrışım. Şimdi okudum. Psikoanaliz için kullanılan bir şeymiş. Hasta kişi aklına gelen alakasız şeyleri yazar. Bu da karakterinin dip köşesinde kalmış şeyleri ortaya çıkartır. Gibi birşey... 
  • Mesela birisi vardır. Senden büyük birisi. Sen daha ufaksındır o zaman. O, senden büyük kişi, senin gözünde bilge, dolu dolu bir insandır. Babana anlatırsın mesela o kişiyi. "Aa tanıyorum ben onu, işe yaramazın tekidir" der. Ya da "hiç bir halt bildiği yok o adamın, iki üç ezbere cümlesi var tekrarlayıp durur" der. İlla ki baba değil bu kişi, yine senden büyük birisi işte. Aradan bir kaç sene geçer, o kişi, senin güzünde yüce olan o kişi sana "dallamanın teki" olarak gözükmeye başlar. "İşe yaramazın teki" dersin sen de o adam/kadın için. Merak ediyorum şimdi. O kişi hakkındaki görüşlerinin değişmesinin sebebi, babanın/amcanın/dayının/teyzoğlunun/kayınçonun sana o kişi hakkında kötü birşeyler söylemiş olması; yani bir çeşit koşullanma mıdır yoksa o bir iki sene içinde olgunlaşmış, hayata daha farklı bakmaya mı başlamışsındır? Cevap verin ulan!
  • Yaa böyle sorarım ben, yamulturum!
  • Çakmakla oynuyorum ben. Naylon buluyorum bir tane. Pazar poşeti gibi. Çakmakla veriyorum ateşi. Yamuluyor. Çok güzel değil mi?
  • Ufakken yine çakmakla bir şeyler yakıp oynarken elime naylon damlatmıştım. Canım çok yanmıştı.
  • Teyzemin oğlu var. Bayan kuaförü. Onun yanında çalışan bir eleman var. Naylona "laylon" diyor.
  • Üç sene önceydi sanırım. Amcam yazlığa davet etmişti beni. Gitmiştim. Deniz kıyısında -çok da kıyısı değil- çekirdek yiyorduk. Bir kadın vardı. Çekirdek çöplerini yere atlayalım diye yırtınıyordu. Çabasını taktir ediyorum ama bu çabayı göstermeye sebep gösterdiği şey çok komikti. "Doğaya zarar vermeyelim" diyordu. Oha diyorum. Çekirdek çöpüyle küresel ısınmaya sebep olmak! Çekirdek çöpüyle ozon tabakasını delmek. Çekirdek çöpüyle New York'un ortasında nükleer bomba patlatmak.
  • O çekirdek çöplerini yarın gittiğimizde bulamazdık. Karıncalar alıp taşıyordu zaten, biz daha yerken. En kötü ihtimal rüzgar çıkar çöpler denize giderdi. Çekirdek çöpü. Tuzlu su. Ömrü ne kadar olabilir?
  • Naylon diyordum değil mi? 
  • Baykal "bazinga" diyecek bence.
  • Bugün bilmem kaçıncı kez "Kahpe Bizans" izledim.
  • Uyuyorum ben artık. Akşam yatıp sabah kalkıyorum. İnsanların çok büyük bir kısmının rutin olarak yaptığı bu şeyi yapabilmek benim için çok zor oldu. 
  • Şöyle oldu. Uzun süre uyumadım. Sonra erken uyudum. Sabah kalktım. Çok zordu yaa!
  • Pazarda "Capital" diye bir sigara satıyorlar. Tabi el altından. Sigara çok kötü. İçilmiyor. Ama farklı amaçlara hizmet edebilir. Sigaranın içinde minnacık bir kağıt var. Kırmızı sarı renkler yoğun, üzerinde "capital" yazıyor. Kitap ayracı olarak çok kullanışlı.
  • Turnusol kağıdını aside batırırsan kağıt kırmızıya döner. Eğer baza batırırsan maviye döner. Bu da böyle biline.
  • Bunca yıldır İzmir'de otururum. Kordon'da oturup güneşin batışını izleyerek bira içmemiştim bunca yıldır. Dün yaptım. Ne mutlu bana. 
  • Capital başkent demekti değil mi? Evet öyleymiş şimdi baktım sözlükten. Başka anlamları da var. Büyük harf demek aynı zamanda. Ama başkent oluşu daha güzel. Bence öyle. 
  • Rome Total War oynardım ben. Yine olsun yine oynarım. Orada Roma dışında bir ülkeyi yönetip, şimdiki İtalya'yı işgal edip "Rome" şehrini başkent yapmak acaip haz veriyordu bana.
  • Bir de şey vardı. Ordum çok güçlü olduğunda ulaklar haber getiriyordu bana, hükümdara. "Our armies shake the earth when they march" diyordu. "Ordularımız yürürken dünyayı sarsıyor" demek sanırsam. Bu cümle de çok hoşuma giderdi.
  • Yaz geliyor a dostlar.
  • Düşünüyorum düşünüyorum angutluk bende mi?
  • Bir hafta kadar önce, kaybettiğim mp3 çalarımın usb kablosunu bulmuştum. Herhangi bir usb ile bağlanamaz o, kulaklık girişiyle usb girişi aynı şekilde. Neyse buldum kabloyu. "Ula" dedim "mp3 çalar yok ben bu kabloyu mabadıma mı sokayım?" Geçen gün kız kardeşim buldu getirdi mp3 çaları. Şimdi fıldır fıldır kablo arıyorum.
  • Şimdi kafamı camdan çıkartıp "Neytiriii" diye bağıracağım ha! 

1 yorum:

  1. Bu serbest çağrışım olayını iyi icat ettin gerçektende. Bu arada harbiden de dün güzeldi be. Bir de tam güneş batarken bulutlar araya giripte caanım manzaranın içine etmeseydi daha da iyi olabilirdi.

    YanıtlaSil