14 Ağustos 2010 Cumartesi

Canavar

 Dün gece (daha doğrusu iftar için uyunmadan hemen önce) bir rüya gördüm. İlginçti. "Heytöbemastam iyice cozuttu rüyasini felan yazıyor herif" demeyin zira ilginçti. Bence yani.

 Dört kişilik bir ekibiz biz. Ekibimizin amacı; karantina bölgesi gibi bir binadan bir kasayı çalmak. Kasayı değil aslında, direk kasanın içindekini, çünkü kasayı illa orada patlatmaya çalışıyoruz -az sonra anlatacağım- Ayrıca karantina bölgesi dedim ya. İçeride bir tür hastalık da varmışmış.

 Ekibimizin lideri Tom Hanks. Benim rüyamda bile başrolu kapmış pezemek! Ayrıca Tom Hanks baya kankamız bizim. Bilmemne Abi diye sesleniyorum adama. Ama Tom Abi bile değil. Mistır Henks hiç değil. Ahmet Abi, Mehmet Abi gibi birşey. Türk ismi yani.

Çok sağlam bir ekip değliz. Ekibin gerisi Mel Gibson falan değil. Benim gibi kazmalar işte.

 Neyse gidiyoruz söz konusu binaya. "Bir şekilde(!)" içeriye giriyoruz. Elimizde alev saçan bir şeyler var. Duvarları eritiyoruz. Kasaya ulaşıyoruz ama kasayı eritemiyor elimizdeki zımbırtılar.

 Ekibin malı benim herhalde. "Canavar lazım bize" diyorum. Canavarla kesecekmişiz. Ulan son zamanlarda hatta 5-10 yıldır sanayiide bulunmuşluğum bile yok, en son ne zaman canavar gördüm hiç hatırlamıyorum. Ayrıca canavarla kasa açmayı hiç bir aksiyon filminde göremezsiniz.

 Neyse konuşuyoruz aramızda. Canavar denilen aleti o anda temin edemeyeceğimize karar veriyoruz. Nasıl temin edemeyeceğimiz gerçeği de şu şekilde ortaya çıkıyor: "bilmemne abi bu saatte uyuyordur." Kaçalım bari yakalanmayalım diyoruz, sesler falan duyuluyor. Çıkıyoruz binadan.

 Aksilik biter mi, bitmez. Ve bilirsiniz rüyalardaki o ani geçişleri. Çok soğuk kış gününde birden üstüm çıplak buluyorum kendimi sokakta. Tom abim veriyor bi' ceket bana, koşuyoruz. Koşarken fark ediyoruz ki aramızdan birisi o içerideki hastalığa yakalanmış, her yerleri şişmiş kabarmış, koşamıyor bir yere çöküyor ve olmazsa olmaz replik geliyor hasta arkadaşımızdan: "Beni bırakın siz devam edin!"

 "Bi' sittr len" diyip kucaklıyoruz onu da kaçıyoruz ve çok izbe minnacık bir eve giriyoruz. Aramızdan birisi hasta ve hastalık bulaşıcı. "Ulan ne yapacaz, hepimiz gebercez" diye yakınıyorduk kiii...

 Kız kardeşim geldi, "abi uyan iftar" dedi, sırıttı.

 Tom Hanks'i anladım sanırım. Geçenlerde daha önce televizyonda izleyip çok beğendiğim "Forest Gump" isimli filmini aramıştım, bulamadım. Herhalde o oradan geldi aklıma.

 Hastalık olayını da çözdüm sanırım. Bir gece önce cnbc-e'de "Merlin" isimli dizinin tekar bölümlerinden birisini izlemiştim. Şehirde salgın hastalık falan vardı. Ama kasa patlatmak, yok yok çok pardon, canavarla kesmek filan nereden aklıma geldi hiç bilmiyorum.

1 yorum:

  1. Gerçekten de ilginçmiş. Sen zaten hep böyle bol aksiyonlu, holivıd yapımı rüyalar görürsün. Ben sana söyleyeyim sat bu senaryoyu bi yerlere köşe oluruz lan belki. :)

    YanıtlaSil